Warsaw Enterprise Institute zorganizowało debatę pt. ” W świecie awatarów. Wirtualna rzeczywistość – realny biznes.”
Facebook ogłosił prace nad “metawersum”, nowym internetem, który odbieramy za pośrednictwem m.in. virtual reality i augmented reality (rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej). Metawersum nie będzie jednak dziełem wyłącznie społecznościowego giganta. Rozwiązania w tej dziedzinie powstają i są komercjalizowane już dzisiaj i to nie tylko w branży gier komputerowych. Wirtualna rzeczywistość umożliwia już robienie zakupów, uczestnictwo w imprezach klubowych, czy… inwestycje w cyfrowe nieruchomości. W oparciu o technologie jeszcze nie tak dawno znane wyłącznie z filmów sci-fiction powstają kolejne narzędzia skierowane do konsumentów, którzy dzięki nim coraz głębiej zanurzają się w świat awatarów.
W Eksperckim gronie odpowiedzieliśmy na pytania : jak zaawansowany jest ten proces? co go ogranicza, a co może przyśpieszyć?, jaką rolę odgrywają technologie wirtualne, jeśli chodzi o naszą relację ze światem rzeczywistym a innymi ludźmi?, czy można w sposób konstruktywny i pożyteczny połączyć „wirtual” z „realem?” oraz wreszcie – czy polscy przedsiębiorcy mogą na tym zupełnie nowym i powstającym na naszych oczach runku odegrać rolę, dostarczając własne rozwiązania i aplikacje?
W dyskusji wzięli udział: Jakub Kobosko – Prezes Dream-IT, Marcin Olender – Menadżera ds. Polityk Publicznych i Relacji Rządowych dla regionu centralnej i wschodniej Europy w polskim oddziale Google, Rafał Jaczyński – regionalny dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa w HUAWEI Polska, Brigida Dzidek- CEO at Haptology, Piotr Baczyński – CEO Immersion VR. Moderatorem spotkania był Sebastian Stodolak, Wiceprezes WEI.