Kto i dlaczego nie chce aut w polskich miastach? – rozmowa z prof. Tomaszem Rostkowskim

Doceniasz tę treść?

Kierowcy nie są mile widziani przez włodarzy polskich miast. Czują to przede wszystkim, gdy szukając miejsc parkingowych w centrach, znajdują zamiast nich słupki. Czują to także, stojąc w korkach, tworzących się w wyniku zawężania ulic. – Taka polityka wypychana aut wynika z przekonania, że polskie miasta powinny przypominać pełen rowerów Amsterdam, czy Barcelonę. Jest ono jednak nierealistyczne. Bez odpowiednio rozwiniętego transportu publicznego wypychanie aut z polskich miast zmniejsza komfort życia mieszkańców — tłumaczy prof. Tomasz Rostkowski, ekonomista z SGH, w najnowszym odcinków Rozmów Sebastian Stodolaka.

Prof. Rostkowski jest członkiem inicjatywy StOP Korkom, http://stopkorkom.pl Tomasz Rostkowski — prof. SGH dr hab.

Tomasz Rostkowski, ekonomista i specjalista ds. zarządzania. Obszary badawcze, którymi się zajmuje to m.in.: strategia i systemy zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach i administracji publicznej, przywództwo w przedsiębiorstwach i administracji publicznej, zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwach i administracji publicznej, zarządzanie kompetencjami w przedsiębiorstwach i administracji publicznej, modernizacja kluczowych dla obywateli systemów państwa (np. edukacja, ochrona zdrowia, instytucje rynku pracy, wymiar sprawiedliwości)

Rozmowa jest także dostępna w formie audio: https://sebastianstodolaktalks.buzzsp…

Fanpage podcastu: https://www.facebook.com/RozmowySebas…

Podcast powstaje w ramach działań Warsaw Enterprise Institute. Wesprzyj nas: https://patronite.pl/wei.org.pl

Inne wpisy tego autora

5 najlepszych książek o polityce

Przyszedł czas na kolejny odcinek „Książkowego SKANERA Warsaw Enterprise Institute”. Jesteśmy rozpolitykowanym narodem, czas jest polityczny, świeżo po wyborach, nie dziwi zatem, że zaproponujemy Państwu

Monitor ukraiński nr 4

W ramach realizacji Serwisu Odbudowy Ukrainy, projektu Centrum Studiów Strategicznych WEI monitorujemy na bieżąco sytuację gospodarczą i społeczną w ośmiu obwodach Ukrainy zachodniej. W szczególności