Podatek medialny objawem starej choroby

Polski rząd zapowiedział wprowadzenie nowego podatku – od reklam. To już kolejna sektorowa danina wprowadzana w Polsce. Wcześniejsze to między innymi podatek bankowy, cukrowy, handlowy i podatek solidarnościowy od Polaków, których dochód przekroczył milion złotych ($270 000). Warsaw Enterprise Instytut wielokrotnie zwracał uwagę, że zalepianie fundamentalnych bolączek naszego państwa pieniędzmi podatników, a nie dogłębnymi reformami, szkodzi gospodarce. Podatek sektorowy uderzający w jedną wybraną branżę, niesie dodatkowe zagrożenia. Faworyzuje jedną działalność względem drugiej, zakłóca zasady konkurencji i destabilizuje cały system podatkowy, który staje się mniej przejrzysty i przyjazny inwestorom. Wielka szkoda, że Polska – kraj, który przez ostatnie ćwierć wieku był mekką inwestycyjną globalnego biznesu decyduje się na tak szkodliwe posunięcia.

 

POBIERZ

Inne wpisy tego autora

O przyszłości gotówki w naszym kraju zdecydują Polacy

W związku z postępem technologicznym, globalna rewolucja finansowa premiuje płatności bezgotówkowe. Ograniczanie fizycznej gotówki w obiegu gospodarczym jest niestety regulacyjnie wspierane przez polityków. Eksperci, którzy