Przepisy wdrażające dyrektywę Omnibus a Black Week

Doceniasz tę treść?

Promocje czy obniżki cen tak naprawdę występują nie tylko sezonowo w piątek po Święcie Dziękczynienia, tylko tak naprawdę w wielu innych okresach, ale nadal jest pewne przywiązanie do tej tradycji, która przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych i rzeczywiście patrząc chociażby po ofertach sklepów prawie każdy ma „black” w nazwie promocji. Przywiązanie konsumentów więc jest i ich oczekiwania także, ale wydaje się, że jednak już dużo mniejsze niż w poprzednich latach. Nie jest to już jednak tak wyjątkowe jak to było w Stanach, kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu – mówiła Katarzyna Rumiancew, główny analityk WEI. – Jeżeli chodzi o wprowadzone w tym roku przepisy wdrażające dyrektywę Omnibus, to jest to przy okazji zakupów bardzo istotna informacja, natomiast rozróżniłabym dwie rzeczy. Z jednej strony na pewno pojawiają się jakieś oszustwa, jak fikcyjne sklepy czy oferty, ale jest też druga rzecz to, że konsumenci zwracają uwagę na ceny i ustawodawstwo unijne wyszło nam naprzeciw. Sprzedawcy zgodnie z tą dyrektywą mają obowiązek informować w przypadku promocji o cenie z ostatnich 30 dni, więc to jest na pewno bardzo ważna informacja – dodała.

Całą rozmowę można obejrzeć TUTAJ (od 1:10:50)

Inne wpisy tego autora